Hyppää pääsisältöön
Kuva
Mies pelaa frisbeegolfia.

Tapahtuman markkinointi kohdistetaan yleisölle ja tapahtumassa kävijöille sekä yritysyhteistyökumppaneille. Tässä auttaa kohderyhmän kartoittaminen etukäteen. Kartoituksen avulla voidaan valita markkinointikanavat halutulle kohderyhmälle. Tiedottaminen kohdistetaan erilaisille tiedotusvälineille ja sen kautta tavoitetaan myös ne viranomaiset, jotka jäävät ilmoitus- ja lupamenettelyjen ulkopuolelle.

Tapahtuman markkinointi kannattaa aloittaa hyvissä ajoin ennen tapahtumaa ja sitä tulee jatkaa aina tapahtuman alusta loppuun saakka ja mielellään myös tapahtuman jälkeenkin. Perusteellisesti tehdyllä markkinointi- ja tiedotussuunnitelmalla tavoittaa laajemman yleisön ja hyvä suunnitelma helpottaa varsinkin tapahtuman lähestyessä, jolloin tiedotus ei jää tapahtumakiireiden vuoksi vajaaksi.

Tiedotus- ja markkinointikeinoja

Lisää oma tapahtumasi kaupungin tapahtumakalenteriin

  • Mediatiedotteet (lyhyt kuvaus tapahtumasta ja yhteystiedot)
  • Sosiaalinen media
  • Mainokset lehdissä, radiossa, tv:ssä
  • Kadunvarsimainokset, flyerit, banderollit yms. kaupungilla
  • Jyväskylän kaupungin tapahtuma kalenteri
  • Muita tapahtumakalentereita netissä: Keskisuomalainen, Suur-Jyväskylän Lehti 
  • Julisteet kaupungin ilmoitustauluilla
  • Esitteet
  • Kutsukirjeet
  • Erilaiset tempaukset
  • Tiedotustilaisuus

Apua markkinointiin

Markkinointiin, erityisesti sosiaalisen median kanavissa,  voi kysyä apua myös Visit Jyväskylä -matkailuneuvonnasta, matkailu(at)jyvaskyla.fi

Kuva
Visit Jyväskylä